Deň Zeme 2014
Tento deň bol rozčlenený do 3 celkov:
1.Teoretická hodina
2. Praktické aktivity na stanovištiach
3. Vychádzka do prírody spojená s fotografickou súťažou
Počas prvej hodiny žiaci spoločne diskutovali o význame vody v prírode, o jej vlastnostiach, typoch vôd a samočistení vody. Mnohé triedy si pomocou návodu zostavili domácu čističku odpadovej vody. Spoločne sa zamysleli ako šetriť vodou v domácnosti a vyrobili si náučný nápis nad umývadlo v triede. V rôznych aktivitách spoznávali znaky vodných živočíchov a spôsob prispôsobenia sa životu v tomto spoločenstve.
V priebehu dvoch nasledujúcich hodín sa žiaci zahrali na vedátorov a prakticky si overili vlastnosti vody pomocou rôznych fyzikálnych a chemických. Vyhľadávali na mape vodné rekordy Slovenska, na internete zasa vodné zaujímavosti prírody. Žiaci za absolvovanie každého stanovišťa získavali indície v podobe farebných písmenok.
Počas 4. a 5. vyučovacej hodiny si triedy zo získaných písmenok zostavili 4 slová( fauna, flóra, voda a humor) a počas prechádzky do Jahodníckych hájov vytvorili fotografiu, v ktorej museli skĺbiť 4 zadania do jednej fotografie. Administrátori nasledujúci deň svojím hlasovaním rozhodli o víťazoch vo fotografickej súťaži a tí boli odmenení chutnou pizzou.
stupeň |
umiestnenie |
trieda |
1.stupeň |
1.miesto |
1.B |
2.B |
||
2.miesto |
3.C |
|
3.miesto |
4.A |
|
2.stupeň |
1.miesto |
9.C |
2.miesto |
8.B |
|
3.miesto |
8.A |
|
7.C |
vypracovala Mgr. Lucia Brezniaková