Choď na obsah Choď na menu

Aktivity počas Dňa otvorených dverí

20. 4. 2010
Deň Zeme na ZŠ- Ul.jahodnícka, 22.apríla 2010
 
Počas nasledujúceho týždňa venujeme hodiny etickej výchovy téme Svetové dedičstvo v rukách mladých na svete aj na Slovensku.
A)     Brainstorming- učiteľ píše napíše na tabuľu pojem Svetové kultúrne a prírodné dedičstvo a deti prichádzajú postupne k tabuli a píšu svoje postoje, čo podľa nich tieto slová znamenajú.
B)     Chýbajúce samohlásky- žiakov rozdelí učiteľ do skupín po 5-6 žiakov Každá skupina dostane lístok s textom o svetovom kultúrnom a prírodnom dedičstve. V texte chýbajú samohlásky, žiaci ich doplňujú, spoločne sa o texte porozprávajú. Učiteľ zdôrazní význam svetového dedičstva a dôležitosť zaradených pamiatok.
C)     Žiaci si spoločne s učiteľom prečítajú podľa prílohy kritéria aké musí spĺňať lokalita aby bola zaradená do svetového dedičstva. Každá skupina dostane dva obrázky s popisom lokality na zadnej strane, so žiakmi sa porozprávame o lokalitách svetového dedičstva na Slovensku podľa prílohy
Počas tohto týždňa budú hodiny výtvarnej výchovy využité na výtvarné spracovanie Moja predstava o regióne, oblasti, ktoré by malo byť zaradené k lokalitám prírodného a kultúrneho dedičstva. Deti v skupinkách nakreslia( na výkres A2) ideálnu krajinu, ktorá by sa podľa nich mohla nachádzať na našom území, deti kreslia reálnu a lebo vymyslenú krajinu, rozvíjajú svoju tvorivosť a fantáziu.
Rozpis tried zúčastňujúcich sa na environmentálnych aktivitách 22. Decembra 2010( na environmentálne aktivity sa vymedzujú počas tohto dňa iba hodiny ETV, HUV, TSV, OBN,TECH, BIO +CHEM Brezniaková a suplované hodiny)

 

Výtvarné aktivity

1.Svetové dedičstvo- Moja predstava o regióne, oblasti, ktoré by malo byť zaradené k lokalitám prírodného a kultúrneho dedičstva. Deti v skupinkách nakreslia( na výkres A2) ideálnu krajinu, ktorá by sa podľa nich mohla nachádzať na našom území, deti kreslia reálnu a lebo vymyslenú krajinu, rozvíjajú svoju tvorivosť a fantáziu.

2. ekokódex- plagáty ( formát veľkosti A2) by mali  ukazovať jasným spôsobom záväzok študentov bojovať s klimatickými zmenami. Plagáty by mali obsahovať 8-12 viet textu, a práca by mala zreteľne ilustrovať posolstvo textu. Správy by mali identifikovať environmentálne priaznivé postoje a správanie, ktoré vedie ku konkrétnemu konaniu a výsledku, napr. zelené tipy, ktoré pomôžu ľuďom stať sa priateľským voči Zemi

3. tvorivé dielne- žiaci nanesú na malý výkres vrstvu plastelíny a umiestňujú do nej prírodný materiál, tak aby vznikali z toho obrazce

4. Ďakovný list- žiaci navrhujú výtvarný motív na ďkovný list pre rodičov, ktorý nám počas roka dobrovoľne pomáhajú v rôznych aktivitách

5. výroba recyklovaného papiera- žiaci s použitím múky a vody vyrobia zo starých roztrhaných novín recyklovaný papier

6. nové šaty- žiaci zo starých kúskov látok ušijú spoločne nový odev

Praktické aktivity

1.       kerová zóna- vybudovanie náučnej zóny  za bylinnou špirálou a ich vzájomné prepojenie prírodne vybudovaným chodníkom, územie sa vopred prerýľuje a na pozemok sa nasadí niekoľko druhov ovocných kríkov( ríbezle, maliny, čučoriedky, egreše).Pod kríkmi sa nasadia jahody a čučoriedky. Aby sme predišli množeniu burín zónu zasypeme mulčovacou kôrou. Na plot umiestnime rákosie, ktoré bude chrániť kríky pred vetrom a ľuďmi.

2.       Kompostovisko- vybudovanie nového kompostoviska z konárov na opačnej strane areálu pod Ladovňou

3.       Protihluková bariéra- výsadba brečtanu z vnútornej strany plotu od hlavnej cesty. Bariéra skrášli plot, zabráni nadmernému prieniku prachu a hluku k našej škole

Exkurzia: Počas 3.-4. a 5.- 6. Hodiny absolvujú triedy 8. C, 9.A, 9.B a 8. A exkurziu do firmy Brantner pod dozorom dvoch( poprípade troch pedagógov)

Vypracovala Mgr. Lucia Brezniaková, Mgr. Martina Náčináková