Aktivity počas Dňa otvorených dverí
Výtvarné aktivity
1.Svetové dedičstvo- Moja predstava o regióne, oblasti, ktoré by malo byť zaradené k lokalitám prírodného a kultúrneho dedičstva. Deti v skupinkách nakreslia( na výkres A2) ideálnu krajinu, ktorá by sa podľa nich mohla nachádzať na našom území, deti kreslia reálnu a lebo vymyslenú krajinu, rozvíjajú svoju tvorivosť a fantáziu.
2. ekokódex- plagáty ( formát veľkosti A2) by mali ukazovať jasným spôsobom záväzok študentov bojovať s klimatickými zmenami. Plagáty by mali obsahovať 8-12 viet textu, a práca by mala zreteľne ilustrovať posolstvo textu. Správy by mali identifikovať environmentálne priaznivé postoje a správanie, ktoré vedie ku konkrétnemu konaniu a výsledku, napr. zelené tipy, ktoré pomôžu ľuďom stať sa priateľským voči Zemi
3. tvorivé dielne- žiaci nanesú na malý výkres vrstvu plastelíny a umiestňujú do nej prírodný materiál, tak aby vznikali z toho obrazce
4. Ďakovný list- žiaci navrhujú výtvarný motív na ďkovný list pre rodičov, ktorý nám počas roka dobrovoľne pomáhajú v rôznych aktivitách
5. výroba recyklovaného papiera- žiaci s použitím múky a vody vyrobia zo starých roztrhaných novín recyklovaný papier
6. nové šaty- žiaci zo starých kúskov látok ušijú spoločne nový odev
Praktické aktivity
1. kerová zóna- vybudovanie náučnej zóny za bylinnou špirálou a ich vzájomné prepojenie prírodne vybudovaným chodníkom, územie sa vopred prerýľuje a na pozemok sa nasadí niekoľko druhov ovocných kríkov( ríbezle, maliny, čučoriedky, egreše).Pod kríkmi sa nasadia jahody a čučoriedky. Aby sme predišli množeniu burín zónu zasypeme mulčovacou kôrou. Na plot umiestnime rákosie, ktoré bude chrániť kríky pred vetrom a ľuďmi.
2. Kompostovisko- vybudovanie nového kompostoviska z konárov na opačnej strane areálu pod Ladovňou
3. Protihluková bariéra- výsadba brečtanu z vnútornej strany plotu od hlavnej cesty. Bariéra skrášli plot, zabráni nadmernému prieniku prachu a hluku k našej škole
Exkurzia: Počas 3.-4. a 5.- 6. Hodiny absolvujú triedy
Vypracovala Mgr. Lucia Brezniaková, Mgr. Martina Náčináková